Tijdens een therapietraject, hebben zowel jij (als cliënt) en ik (als therapeut) een aantal verantwoordelijkheden. Hieronder geef ik in het kort de belangrijkste weer.

 

Jouw verantwoordelijkheden als cliënt

Cliënt

  • Ik ga ervan uit dat jij, als je besluit een therapietraject aan te gaan, je je daarvoor wil inzetten.
  • Jij bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen (leer)proces.
  • Ik verwacht ook dat je naar mij toe je verantwoordelijkheid neemt in het nakomen van afspraken.

 

Mijn verantwoordelijkheden als therapeut

Bien Sterker

  • Ik zal al mijn professionele kennis, kunde en vaardigheden inzetten voor jouw therapieproces.
  • Ik zal veiligheid bieden en een veilige plek; ik accepteer en respecteer jou als cliënt.
  • Ik biedt je een helder hulpverleningskader.
  • Ik zal de start en afsluiting van de therapie alleen bij de huisarts melden als jij daar toestemming voor geeft.
  • Ik zal alleen met jouw toestemming verslaglegging doen aan een eventuele verwijzer.
  • Ik hou mij aan de geheimhouding volgens de regels van de wet.

 

Voorwaarden voor therapie

Door het maken van de afspraak voor het intakegesprek, ga jij als cliënt akkoord met de Algemene Voorwaarden. Voor de volledige Algemene Voorwaarden verwijs ik je naar deze pagina.

 

Therapieafspraken en het therapietraject

  • Een therapiegesprek start en eindigt op het tijdstip dat wij hebben afgesproken, jij als cliënt blijft zelf verantwoordelijk.
  • Als je de hulpverlening wil stoppen, geef je dit uiterlijk één sessie van tevoren aan mij door. Doe je dit niet dan wordt voor nog één sessie een factuur verstuurd.
  • Het hulpverleningstraject wordt altijd afgesloten met een evaluatiegesprek.

 

Afspraken annuleren en/of verzetten

  • Annuleren van afspraken kan alleen schriftelijk via e-mail of WhatsApp. 
  • Gemaakte afspraken kunnen tot 48 uur vóór aanvang kosteloos geannuleerd worden.
  • Gemaakte afspraken kunnen tot 24 uur vóór aanvang kosteloos verzet worden. Er wordt in overleg bekeken of er op korte termijn een vervangende afspraak kan worden gemaakt.
  • Bij annulering binnen 24 uur, of niet op de afspraak verschijnen op de afgesproken tijd, wordt een factuur gestuurd met de volledige kosten.
  • Ik zal afspraken alleen om heel dringende redenen afzeggen. Als dit onverhoopt toch nodig is dan maak ik een vervangende afspraak met je op korte termijn.

 

Afname van pakketten

  • Pakketten dienen vooraf betaald te worden.
  • Mocht je hebben gekozen voor een pakket dan dien je de factuur uiterlijk 1 dag vóór de eerste sessie te hebben voldaan.
  • Het 5-urentraject dient binnen 6 maanden na het intakegesprek afgerond te worden.
  • Mocht je eerder willen stoppen dan krijg je géén geld terug.

 

Facturatie/betaling

  • De losse therapiegesprekken worden achteraf, door middel van een digitale factuur, in rekening gebracht volgens het afgesproken tarief.
  • De betalingstermijn is 10 dagen ná factuurdatum.
  • Het is ook mogelijk om na de afspraak de factuur direct per Pin te betalen in de praktijk, waarna een digitale factuur zal worden nagestuurd. 
  • Voor telefonische consulten, WhatsApp-gesprekken of gesprekken via Skype, langer dan 15 minuten, wordt het geldende uurtarief per 15 min in rekening gebracht middels een factuur.

 

Therapie op de boot

  • Therapie op de boot kan alleen doorgaan alleen door bij rustig weer.
  • Per keer (het aantal uur maakt niet uit) wordt een toeslag van € 20 in rekening gebracht.

 

Geschillen

  • Als je niet tevreden bent over mijn diensten, laat mij dit dan weten. Dan zoeken we in goed overleg naar een oplossing.
  • Mochten we hier niet samen uitkomen, dan kunnen we de Geschillencommissie waar ik bij ben aangesloten, vragen om te bemiddelen. Kijk hier voor meer informatie.

Contactgegevens

Bien Sterker
Luisteren naar je Bron
06 33 843 543
bien.sterker@gmail.com

KvK-nummer: 58740414
BTW-id: NL002147757B32
AGB Praktijk: 90076**
AGB Persoonlijk: 901086**
RBCZ: 200469R
LVPW Lid: 1004

Aangesloten bij o.a.

Op de hoogte blijven?

Social media

Scroll Up
Open chat
Kan ik iets voor je doen?
Hallo, hoe kan ik je helpen om jou dag beter te maken?